Monday 7 May 2012

Labuan 2012 and never ending seafood cravings

Aariz and I went to Labuan to pay a visit to papa. Futhermore, aku nak sangat jenjalan. Boring dah rasa duk umah je. Memandang kan papa kena assigned pergi kerja kat Labuan, aku pon ambil kesempatan lah kan..

We went to Labuan by Air Asia. The only flight to Labuan is at 7.30am. We have to get up early to check in our small luggage. Komen pasal Air Asia? Tak child friendly langsung. Staff pon tak berbudi bahasa. Apa salahnya senyum sikit. Menyombong benar. Maybe sebab tambang murah kut.hahahhaha.

5.30 am. wide awake..good abang aariz

Alhamdulillah, Aariz was good all the way to Labuan. Senang kerja umi. Dalam Flight pon tidur.Nasib baik the whole 3 seats we get it to our selves. 

sambil tunggu nak boarding


Aariz fall asleep la

Arrived in Labuan around 10 am. To be frank, labuan sangat bersih pada aku. Well maintained! tempat  dia pon dekat dekat. I just love it!


sampai hotel terus gayat lompat2 atas katil. hish tau la kat umah tidur atas tilam je...muahahhaha

Malam tu, sebab aku duk craving ketam, Papa bawak kitorang makan dekat anjung ketam. Memang fresh seafood. The taste, masyaAllah, sedap sangat. The best i've tasted so far
Ketam masak butter milk. Menangis sedap i tell you..hihihihi

The next day tu, aku nak bawak aariz pergi mandi pool, tapi laki suh tunggu dia balik kerja. Biar dia bawak aariz mandi pool. Cuba korang tengok pic kat bawah. Tak senonoh kan mak Aariz ni. Ada ke patut dia pakaikan anak arm float sampai ke pergelangan tangan. Hahahaha. Aku saja beli size besar. Biar lama boleh pakai. Jimat la konon.
bukan kenit tekedek kedek

menjerit takut okey


Aku ingat kan dia suka, sekali menjerit jerit takut. sabar je lah nak oi. Yang papa pon bawak kat adult area. Memang dalam la kan.


Muka cuak tak habis takut. Padahal dah tempat budak budak ni


seafood lagi

Malam tu laki bawak kitorang makan seafood. Tapi kali ni tak makan ketam la. Sebab jenuh weh nak kopek kulit ketam tu. Kali ni makan dekat labuan deepsea seafood. The food was not bad. Kerabu seafood diorang memang sedap.5 star aku bagi.marveles!



tersandar kenyang member tu.hahaha


Disebab kan tinggal dua malam je lagi, Kali ni aku ajak lagi laki aku repeat kat anjung ketam. Sedap sangat sampai terliur liur nak makan. Tengok aariz kan main duduk atas baby chair. Siap ada mainan atas tu. Nak distract bebudak kan.


mata tengah duk mencari cat. Aariz ni takut nak mam** * bila nampak kucing. Boleh histeria tau. Kalau jauh panggil. dekat menjerit.

no ketam. sotong celup tepung, udang butter milk nestum, ikan 3 rasa, air cocunut. perghhhh

The next day aku lupa nak ambil gambar. Makan chicken rice. Duk kalut dengan anak punye pasal. Hari keempat tu kena balik dah. Cuti dah habis uwawawawawa.. Ikutkan hati nak duduk lama lagiiii..


papa masa hantar kat airport. siap dengan coverall sebab pergi kerja terus

tak  habis dengan peace budak kenit ni


Overall, aku suka pergi labuan and would love to come back. Tapi kalau yang suka sightseeing tu, takde tempat sangat la nak jenjalan. Walaupon our hotel located 200m away from beach, aku tak pergi la. I am not a beach person. Lagipon aku concerned pasal safety si Aariz. Dia kalau bebas memang memanjang berlari je la kerja. By the way, dapat spent masa dengan laki pon aku bersyukur and I cant wait for hubby to come home! Rinduuuu sangat tau.



















Owh, I have one good news to share with you:)




























What is it?

































scroll down please..hihihihih

































Hello aunties and uncles. I am currently 20 weeks old. Can you see I am  such a jovial person. Dalam tummy pon sempat sengih sengih..hihihii




p/s: Aunties and uncles doakan both umi and I are doing fine. I cant wait to come out to play with abang aariz. Abang aariz pon selalu panggil saya dalam tummy. Nowadays saya makin actice. Umi can felt me kicking and punching from outside:) 










No comments: