Thursday 12 May 2011

misteri air pelik

sepanjang 3 tahun duduk rumah ni..
tak pernah terjadi benda benda tak elok..
atau pon kejadian kejadian yang timbulkan tanda tanya atau misteri..

bilik ketiga rumah aku ni penuh sarat dengan kotak kotak..
kata suami buat bisness kecik kecik kan..
jadi barang barang stock simpan kat umah je lah..
sebabkan bilik tu dah terlampau penuh..
terpaksa la kotak dua biji ni letak depan pintu master bedroom..
balik aku ler tu..

pagi tadi..lepas bangun tido..
pelik tengok kotak tu terbuka..
sebab biasanya memang tertutup kemas..
lepas tu bila teliti..ade kesan air pada kotak..
aku check siling..yelah takut pulak rumah bocor..
nanti kena barang rumah..satu kerja pulak kan..
lepas tu barang barang meniaga, memang simpan semua dalam kotak..
tak nak tercemar..ni kalau kena air..lagi la ade water mark kan..

nampak tak? ok kite zoom sikit


masih tak nampak?

haaa..clear kan..siap ade kawasan berlubang..tak kan acid kot..hish misteri ni..
kalau la air masuk dalam kotak..
letih aku menjawab dengan laki aku..
apesal la kat kotak die pon aku mop..
nampak sangat bini die ni dengki kan..
tapi memang bukan aku yang buat..

setelah cek siling..
cek dinding..
dan cek atas lantai..
misteri..air ni ade kat atas kotak je..
lepas menjadi CSI dan buat sikit kajian..
terungkai la misteri air pelik ni..

sah sah..
kena jumpe tok bomoh..
tok bomoh pulak kata..
ni kerja lembaga kecik..
yang gatal gusi..
meremang bulu roma aku..
setelah diberi gambaran rupa lembaga...

tak sangka..rupa rupa nya..
lembaga tu aku selalu terserempak!































rupa rupe nye kawasan kotak berlubang tu pon gara gara orang gambar di atas..
laa..anak sendiri rupenya..tepuk dahi!

2 comments:

Madam Sooyaree said...

Hahahah.. dia tumpahkan air ke? Atau mangsa gigitan asmara, hehehe

Erma Azman said...

Gigitan asmara u! Yang basah tu suspect air liur die! Haahhaahahaha