Thursday 7 April 2011

entry penuh emosi

amboiiii...bile topik lambang misteri ramai aje org masuk bace..hihihihi

dah lama tak update blog..
2-3 minggu ni minggu yg sgt mencabar..
pg keje attend course satu hari suntuk..
mmg la duduk je tp penat otak..
encik aariz pulak sekarang dah dpt perangai baru..
tdo pukul 1pg..sibuk main jeee..
kalau die tak tido..omak nye pon skali la tak tdo....
takkan nak membuta sorang2..
mau la anak aku tu makan tisu..jilat lantai..makan bucu meja jawap nye..
tu tak masuk panjat kerusi ade niat nak terjun...

mengucap panjang aku 2-3 hari ni dengan perangai die..
da besar kan..panjang la akal die..
paling risau kalo terjatuh terantuk je..

frankly speaking..bekerja dan menjadi ibu bukan la benda yang mudah..
nak nak suami sentiasa disisi berjauhan..
balik pon hari ahad..tu pon dah pukul 5-6 ptg baru smpai..
esok pagi2 dah bertolak ke kuantan balik..

overall i am alone by myself..
mana nak buat house chores..
kemas umah, basuh toilet, lipat baju, gosok baju, sapu lantai , mop rumah..
tingkap jgn ckp..niat aje la nk lap..

pagi2 bangun masak makanan untuk encik aariz..
i still cook for him every morning without failure..
terkejar2 nak kemas dapur..
dengan anak menangis terjerit..
tersemput2 nak pergi kerja..
ada ot one time..aku rase dah tak larat nak buat semua tu..pikul semua sorang diri..
penat..nak menangis..stress..nak menjerit..tapi..semua dalam hati..
aku fikir..buat ajela yang termampu..
tgk rumah semak..sakit mata..nak tak nak kena kemas jugak..

setiap malam tdo pukul 1.30-2.00 am..
lepas aariz tdo baru la nak kemas kan barang2 encik aariz..nak bwk pg nursery..
basuh pump..basuh bekas2 makanan die, botol air..
kalo kemas time die jaga..mau die bukak laci tarik semua baju keluar..
dari aku bertukar jadi mak tiri..
baik lah tdo kan die dulu..

setiap hari adalah hari yg mencabar untuk aku..
tu belum encik aariz bangun menangis tgh mlm..
agak agak ada hadiah untuk ibu mithali tak?

harapan: Moga ALLAH beri peluang untuk aku bangun dari tdo untuk jalan kan tugas jadi isteri, ibu dan isteri yang bekerja..dengan hati yang tenang, diberi kekuatan untuk tempuuh hari seterusnya..dan sentiasa di bawah rahmatNya..

entry emosi anak tdo lmbat mlm tadi..

2 comments:

Nur said...

meninggalkan jejak.. :)

Erma Azman said...

Terima kasih u!