Monday 18 April 2011

Aku sebuah henfon..

Entry ni untuk sesiapa yang still teragak2 nak beli handphone..
Mesti smpai satu mase henfon kesayangan buat hal..
Tetiba hang, battery cepat habes, screen pecah, keypad dah hilang nombor..
Ade jugak yang henfon hilang, beg kena ragut, henfon tetinggal kat kampung..
Macam2 hal lagi lah..

Yes aku dulu pon sama..
Kalo ckp pasal loyal rasa nye nokia kena bg royalti sebab kan main sayang ngn nokia..
Tak kira la dr henfon 3310 yang tebal, nokia butterfly, nokia bentuk daun, nokia express music..
Sampai lah yang tak tau latest henfon ape sbb byk sgt dlm pasaran..

Sebagai manusia.. Mestila nak upgrade fon..
Dari zaman screen hitam putih, screen polyphonic, touch screen, 3G, blutooth ke macam2 lg la..
Yang latest haruslah nak ade 3G, supaya boleh excess internet dimana2 kan..
Memang betul internet sgt la penting sekarang ni..
Bukan stakat nak update facebook atau ym, nak update blog pon boleh..
Internet buat byk kerja mudah..
Kalau tak tau alamat tpt nk tuju, ala google aje..

Setelah ricky2 henfon..
Maka aku tertarik dan tertawan pada iphone 4..
Sangat kelasss u..
Memang marveles and highly recommended..
Aku rase mcm ade mini laptop..
Nak check email memang sgt la senang..
Nak nak kalo kerja memang byk involve dgn email ni..
Selain pada tu iphone ni jarang nak hang atau buat hal..
Ade skali tu aku kena pakai saintifik calculator..
Dah la on the spot nk pakai..
Nasib ade cik kak iphone4..
Tak yah beli u..
Selain pada tu ade banyakkkk sgt applications yang boleh di download..
Aku ade rhb mobile, Food spotting(kalo pening nk cr makan ley guna application ni..)

Ade torchlight jugak tau..
Ade application untuk tgk cermin,dictionary, qiblat locator..
Nak scan document on the spot pon boley..
Kesimpulannye sangat membantu..

So pada you all sume yg tgh tercarik2 nk beli henfon ape..
Highly recommended..
I really fall in love with this creature from the moment its mine..
So kalo buntu buntu i hope this will helps..
Owh pade yg gamers..
This is just heaven..sungguh duniawi kah aku..
Orait have fun reading..
Nal blogwalking kejap lar;)

No comments: