Wednesday 23 February 2011

A.B.O

malam tadi aku tiba tiba teringat kenangan dulu dulu..
zaman belajar kat uitm..
lepak2 dengan my best mate..
we have lotsa fun walaupon our course was like so hectic..
class dari pagi smpai malam time awal2 sem dulu..

i miss wearing my white lab coat..
i miss studying microbiology, parasitology, heamatology, chemical pathology, blood transfusion..
rindu nak belajar psychology time zaman degree dulu..
rindu nak tgk microscope..rindu nak kena bambu ngn lecturers..
the part i miss the most is duduk depan depan time class..that was so me..
aku mesti duk depan time class

aku rindu geng diploma aku dulu..
kitorang ade buat this one group..
we called as the ABO group..
why ABO?
sbb time tu belajar pasal blood transfusion..
darah manusia ni ade yang A, B, AB dan O..
ini yang common la yang tak common tu ade lain lain jenis darah lagi..

kebetulan time tu sume all of us tengah frust bercinta..
tetiba terkeluar la group ABO-anti boys organization..kan main organization tang mane tah..muahhahaha..
our group ni ade lebey kurang4-5 girls..
but the boys memang selalo hang out ngn kitorang la..
dah mcm adik beradik tau..
the girls is me, nina "starkiss", miila, alley n kekadang izan..
the boys is mahathir, khairul putra and ezani..kekadang ade jugak apai..

most of us dah kawen..
dah ade anak dah pon..
kalau la ade kesempatan nak jumpe..
beramai2..nak sangat jumpe..

tapi aku tau..ade yang kat kelantan ade yang kat kl..
bile dah kawen.. nak nak jadi mak ni..
kawan yang kat kl pon susah nk jumpe..
hidup fokus pada keluarga..

aku doakan kawan2 aku semua dulu..sihat walafiat..
berbahagia dan sentiasa di bawah lindungan ALLAH s.w.t..
walaupon ade setengah kite yang terputus hubungan..
tapi kenangan lepas tu sentiasa ade dlm ingatan...

No comments: